5 tipov, ako napísať dobrý životopis

Prečo potrebujeme CV-čko? Lebo ho požadujú v každej pracovnej ponuke – bez neho by to nešlo. Predstavuje prvý dojem pre osobu, ktorá ho číta a “posúva” doručené žiadosti do ďalšieho kola. Ako sa teda dostať až na osobný pohovor?

1. Na začiatok ukážte svoju osobnosť

Zo životopisu by malo byť jasné, že máte potrebné skúsenosti a znalosti, ktoré pozícia požaduje. Nejde o výpočet klasických vlastností (flexibilný, ochotný učiť sa novým veciam a podobné klišé), ale začnite s argumentmi v podobe krátkeho súhrnného profilu.

Jasne a výstižne napíšte, kto ste, aké máte skúsenosti a ambície. Používajte krátke vety a slovesá v činnom rode (to sú tie, čo niečo “robia”, nie “sú robené”). Tento prvý odsek bude to prvé, čo si personalista prečíta, keď otvorí váš životopis. Tak nech si ho aj zapamätá. (Koľkí z vás teraz mažú “flexibilný” zo svojho doc-ka?)

2. Hlavne k veci

Je pekné, že do prehľadu svojich skúseností chcete dať všetko, za čo ste dostali aspoň kofolu alebo kávu. Ak sa uchádzate o stáž alebo prácu vo firme/agentúre/médiu, píšte len relevantnú prax a vedomosti. Brigádka v Kauflande do tejto skupiny nepatrí. Nikomu sa nechce čítať román, ideálna dĺžka sú 2 A4.

3. Má to byť prehľadné

Práve tu pomôžu šablóny. Ak sa odhodláte na svoju vlastnú, prednosť by mali dostať pracovné skúsenosti pred vzdelaním, na koniec pridajte záujmy a čokoľvek by ste radi dodali a mohlo by sa hodiť (pozri 2. bod). Každú sekciu jasne odsaďte a označte nadpisom. A nepreháňajte to so štýlmi písma. Zdroj článku odporúča pridať ako posledné kontaktné informácie.

4. Oddeľte skúsenosti a pracovnú históriu

Pri výpisoch pozícií treba popísať aj pracovnú náplň alias kompetencie – to asi viete. Ak ste si prešli viacerými firmami, ale podobnými miestami, budete sa asi často opakovať. Preto stojí za zváženie len vymenovanie pozícií a v osobitnej časti sa môžete rozpísať o úlohách a činnostiach, ktoré ste vykonávali.

5. Základnú školu netreba

Hlavne v oblastiach, ktoré sa študujú u nás – marketing a médiá sa ukážete tým, čo ste popri tej škole urobili naviac. Pri vzdelaní uveďte nielen názov a (očakávaný) titul, ale pridajte aj tému záverečnej práce, na ktorú ste hrdí.

Absolvované kurzy, prednášky a podujatia, ktoré vás posunuli v osobnom rozvoji, určite nevynechajte, budú sa hodiť do ďalšej sekcie. Tam sa zmestia aj ocenenia a certifikáty, ktoré potvrdzujú to, čo tvrdíte na dvoch stranách.

Celý článok si môžete prečítať na stránke Interaction Design.

Zdieľaj článok

Pridaj komentár